
Plan 2022 – 2026
Plan 2022 – 2026
Her kommer det en tekst om hvordan vi skal å jobbe mot hårete mål – sammen!
Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård. Her kommer det mer tekst om bakgrunnen for hvorfor det er viktig for oss. Og videre om første samling på Solastranden gård.
2022
-
• Edge of Norway kompass: verktøy for diskusjon rundt og utvikling av fremtidige satsinger (EoNhjørner, kjernefortellinger, målgrupper)
• Former for medvirkning/samskapning
• Presentasjon av Edge of Norway prosjektet one-pager/video - call to action
• Kommunikasjon- og PR plan for Edge of Norway i regionen
Reiselivsaktørene:
• Melde sin interesse for noen bestemte konsept
• Individuelle møter/samtaler med aktørene - finne sin plass og øke kompetansen"
Rogaland Fylkeskommune:
• Informere om søkbare midler og mobilisere reiselivsaktører, reiselivssamarbeid til å søke og være en rådgiver i prosessen (f. eks. VRI, Rogaland næringsfond, Innovasjon Norge)
-
• Lansere Edge of Norway: Digitalt univers som støtter konseptene; bilder, reiseforslag, kart, film, bærekraft, fortellerstemmer med troverdighet, tone of voice for hvert hjørne
• Utvikle og implementere EoN i alle forretningsområdene sin salgs- og markedsføringskommunikasjon, både hos B2C og B2B i Visit Region Stavanger.
• Edge of Norway - redaksjonell implementering front-end i online kanaler
2023
-
• Fylle på med flere turismeprodukter (løpende)
• Bidra til at reiselivsaktørene og får hjelp til å utvikling og etablere nye samarbeidsarenaer
• Vertskapskurs/opplevelsesveileder - ansatte i næringen
• Engasjere kommunene for å skape eierskap
• Engasjere Næringsaktører for å skape eierskap
• Bidra til at konseptene bli til konkrete reisbare opplevelser
• Engasjere andre næringer og interessenter for å skape eierskap
Reiselivsaktørene:
• Ta initativ til samarbeid mellom virkemiddelaktørene for å løfte utviklingen av reiselivet og interkommunale samarbeid på næringsutvikling, friluftsliv mv.
• Jobbe aktivit for at det skal bli enkelt å reise kollektivt i regionen
Rogaland Fylkeskommune:
• Bruke sine arenaer for å formidle edge og konseptene.
• Formidle dette på routes og til flyseskaper.
Mobilitetsaktører:
• Bruker Edge of Norway og fortelle historier som støtter opp under entreprenørskapsånd, stolt og jordnær.
-
• Kommunikasjon- og PR plan internasjonalt og nasjonalt for Visit Region Stavanger
• Forretningsområdene på B2C og B2B i Visit Region Stavanger har implementert EoN i sin salgs- og markedsføringskommunikasjon.
2024
-
• Fylle på med flere turismeprodukter (løpende)
• Bidra til at reiselivsaktørene og får hjelp til
• utvikling og etablere nye samarbeidsarenaer"
• Koble aktørene og sørge for at produkter fra ulike aktører henger sømløst sammen
• Vertskapskurs / opplevelsesveileder - ansatte i næringen
-
• Kommunikasjon- og PR plan internasjonalt og nasjonalt for Visit Region Stavanger
2025
-
• Fylle på med flere turismeprodukter; bidra til at reiselivsaktørene og får hjelp til utvikling og etablere nye samarbeidsarenaer (løpende)
• Vertskapskurs/opplevelsesveileder - ansatte i næringen
• Fylle på med flere turismeprodukter; bidra til at reiselivsaktørene og får hjelp til utvikling og etablere nye samarbeidsarenaer (løpende)
• Koble aktørene og sørge for at produkter fra ulike aktører henger sømløst sammen
-
• Ha posisjonert EoN internasjonalt og nasjonalt
2026
-
(Kommer)
-
(Kommer)

Vil du vite mer om hvordan du bruker RISS-verktøyet, utvikler dine egen produkter og bruker Edge of Norway merkevaren?
Kjenner du noen som bør bli del av the Edge of Norway?
Tips og vinn gavekort!
Edge of Norway er et konsept og en verktøykasse for Region Stavangers medlemmer. Vi er allerede mange, men jo flere, jo sterkere blir vi. Kjenner du noen som vil bli glade for å bli medlem i Region Stavanger, send oss et tips. Og ja - blir de du tipser oss om medlem, spanderer vi middag for to på et av de fine restaurantene i regionen.